SFO Blæksprutten

SFO Blæksprutten er en del af afdeling Nørre Nebel, og er et pædagogisk fritidstilbud for børn fra 0. klasse til og med 3. klasse.

SFO øverst

Hverdagen i SFO Blæksprutten

Morgenerne i SFO’en prioriterer vi er stille og rolige. Det er muligt at spise morgenmad indtil kl.7.30.

Når børnene kommer i SFOen om eftermiddagen, går vi udenfor og får frisk luft og klaret hjernerne, samtidig med, at vi får lidt sund mad.

Eftermiddagsaktiviteterne planlægges med afsæt i de idéer børnene kommer med, samt årstider, højtider og traditioner.

SFOen har forskellige udendørs faciliteter; der er bl.a. mulighed for at lege på legepladsen, spille fodbold samt prøve kræfter med mooncar, svævebane, waveboard, skatercykler osv. Hver uge går vi på Økobasen, hvor vi bl.a. laver mad over bål og bygger huler.

Skolens faciliteter benyttes til SFO’ens alsidige aktiviteter, eks. gymnastiksalen, skolekøkkenet, Natur og Teknik samt sløjd.

SFOen tilbyder i en begrænset periode svømning.

Når børnene kommer i 3. kl. tilbydes barnet at være en del af 3. kl. klubben, som er aktiviteter kun for 3.klasse.

Igennem året vil der være følgende aktiviteter:

Halloween, Julearrangement, Fastelavn, Påskearrangement, Musikfestival, Sommerarrangement og Koloni.

Kolonien er altid fra onsdag til fredag i uge 27. Der er en mindre egenbetaling.

SFO’ens åbningstider

Åbningstider