Blåbjerg Børneunivers

SFO Solsikken er en del af Blåbjerg Børneunivers, og er et pædagogisk fritidstilbud for børn fra 0. klasse til og med 3. klasse.

SFO LK 1 Første billede

Hverdagen i SFO Solsikken, Blåbjerg Børneunivers

Morgen SFO’en foregår i Dagtilbuddet.
Når børnene kommer i SFOen om eftermiddagen, starter vi op med fælles beskeder, og lidt sund mad til den sultne mave.
Eftermiddagsaktiviteterne planlægges med afsæt i de idéer SFO-børnene kommer med, samt årstider, højtider og traditioner.
I oktober måned holder vi en halloweenfest. I december måned holder vi julefrokost. Til påske holder vi en påskefrokost, hvor der vil være et påskeløb. Hvert år i maj måned deltager SFOs børn og personale ved Børnemusikfestivalen i Outrup.

Torsdag og fredag i uge 27 tager SFO´en på koloni med 1 overnatning. Kolonien er for alle SFOens børn, uanset modul.
SFOen har nogle fantastiske udendørs faciliteter. Der er blandt andet mulighed for at lege på legepladsen, spille fodbold samt prøve kræfter med mooncar, svævebane, løbehjul, den frie leg med fx rollespil o.s.v. Desuden er der en bålhytte hvor der laves mad over bål.

Vi benytter ofte gymnastiksalen til leg/bevægelse og fælles leg. Der bygges blandt andet forhindringsbane, spilles dødbold, fodbold, bygges huler og laves boldspilslege.

Vi bruger også madkundskab, billedkunst og musik til forskellige aktiviteter fx bage, krea-værksted.

Fra efterårsferien og frem til vinterferien er vi i svømmehallen 1 gang om ugen. Endvidere bruger vi lokalområdet til ture og forskellige aktiviteter

SFO’ens åbningstider

Åbningstider